Listing 1 - 10 of 464 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics --- Enseignement --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Pédagogie
Choose an application
'Inleiding in de pedagogiek' biedt een eerste kennismaking met de basisprincipes van de pedagogiek. In het eerste deel van het boek komt de praktijk van het opvoeden aan bod, rijkelijk geïllustreerd met casusmateriaal. Hierdoor krijg de lezer meteen een beeld bij de aangeboden stof. De voorbeeldsituaties komen uit allerlei culturen in de Nederlandse samenleving. Het tweede deel gaat dieper in op de theorie en beschrijft de ontstaansgeschiedenis van de pedagogiek en de relatie tussen pedagogiek en andere sociale wetenschappen. De hoofdstukken in dit deel behandelen theorieën inzichten afkomstig uit de psychologie en de sociologie die de pedagogiek hebben beïnvloed. Steeds wordt het verband tussen de theorie en de praktijk uit het eerste deel aangegeven.
Pedagogiek --- #KVHB:Pedagogie --- 432 --- pedagogiek --- opvoedkunde --- opvoeding --- Opvoedkunde --- Pedagogie --- Theoretische opvoedkunde --- Theorethische opvoedkunde --- Educational sciences
Choose an application
Om de vragen die kinderen in hun gedrag demonstreren te kunnen ‘lezen’, om daarop aangepast een antwoord te zijn en creatief opvoedend te handelen, hebben (aanstaande) professionele opvoeders inzicht nodig in de dynamiek van opvoedprocessen. In Opvoeden als beroep wordt aan de hand van praktijkvoorvallen, casussen en anekdotes uiteengezet wat opvoeden als proces inhoudt. Ook wordt duidelijk welke problemen van alledaagse en van ernstige aard zich in een proces kunnen voordoen en hoe een opvoeder zich ten aanzien daarvan moet presenteren en kan handelen. In afzonderlijke hoofdstukken bespreekt de auteur de meest voorkomende typen van ernstige opvoedingsproblemen en de antwoorden om tot oplossingen te komen. Het gaat om kennis die in het speciaal onderwijs en voor de zorgverbreding op de basisschool onontbeerlijk is.
Opvoeding --- Orthopedagogie --- Pedagogie --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- Sociology of occupations --- opvoeders --- Educational sciences --- opvoeding --- pedagogiek
Choose an application
Spelen, hutten bouwen, sjouwen, knutselen, kliederen, gamen, vervelen, speelgoed, speelmateriaal, klimmen, opruimen, jongens en meisjes, binnen en buiten: veel aspecten van het spelen komen in dit speelse boek aan bod. Spelen is van zeer groot belang voor de gezondheid van kinderen, van alle mensen. Alle kinderen spelen als ze zich gezond en wel voelen, ieder speelt zijn eigen spel, maar wereldwijd is er toch een herkenbare spelontwikkeling te bespeuren. Die is in dit boek beschreven. Het ene kind houdt het meest van knutselen en plakken, de ander rent en klimt liever, beiden hebben tijd en ruimte nodig om tot eigen spel en samenspel te komen. De auteur doet voor iedere leeftijd suggesties over speelgoed en de rol van de opvoeder. (Bron: flaptekst)
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- spelen --- speelgoed --- Spelen ; pedagogie --- Speelgoed --- Spelen --- pedagogie --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek
Choose an application
Opvoedkunde --- Pédagogie --- Academic collection --- #GSDBP --- Orthopedagogics --- Orthopedagogiek --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
Periodicals --- Music --- muziekpedagogiek --- muziek --- Germany --- Pedagogie --- Onderwijs --- Muziek
Choose an application
#KVHB:Pedagogie --- #GSDBP --- pedagogiek --- Educational sciences --- theoretische pedagogiek
Choose an application
432 --- Pedagogie --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- opvoeding
Choose an application
Music --- muziekpedagogiek --- 611 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- Pedagogie
Listing 1 - 10 of 464 | << page >> |
Sort by
|